Deníčky z vánočních prázdnin dětí ze 2.A

Táda Fousek29.12.Jsme u našich kamarádů v Jizerských horách. Je tu plno sněhu a mám tu hodně kamarádů.30.12.Dnes jsem lyžoval. Napadlo tolik sněhu, že naše auto musel vytáhnout traktor. Už se těším na další lyžování.Hádanky: Na kterém stromě rostou zároveň jablka a ořechy? (vánoční stromeček)Která voda je tak tvrdá, že se o ní můžeš uhodit? (led)

Magda Divišová23.12.Postavili jsme do obýváku vánoční stromeček. Museli jsme ale tatínkovi pomáhat, protože náš stromeček je veliký. Večer jsme pekli perníčky, a pak jsme z nich udělali stromečky.27.12.Jeli jsme do Ostravy a Ostrava je třetí největší město z České republiky. Viděli jsme továrny, zelenou radnici, těžební věže a krásné šaty.28.12.Jeli jsme k babičce Libušce. Babička dělá strašně dobré obědy. Až do večera jsem si hrála se sestřenicemi.Vtip: Pepíček přijde k mamince a řekne: „Maminko, stromeček hoří!“ Maminka řekne: „Pepíčku, neříká se hoří ale svítí!“ Za chvíli se Pepíček vrátí a volá na maminku: „Maminko, záclony už taky svítí!“

Tomášek Král23.12.Byli jsme s tátou vyzvednout skříňku pro dědu, a pak jsme s tátou zabili kapra Pepíka.   24. 12.Celý den jsem se těšil na Ježíška, a také jsem celý den nejedl. Pouštěli jsme lodičky ze skořápek. Krájel jsem jablíčko a zapaloval „františka“. Byl jsem zpívat koledy na náměstí v Klecanech. Po štědrovečerní večeři přiletěl Ježíšek.

Terka Dvořáková21.12.Dnes jsem jela s Kubou a tátou na hory do Rokytnice nad Jizerou do našeho bytu.Zatopili jsme a šli jsme na večeři. Všichni se těšíme až přijede maminka!24.12.Hned ráno jel táta lyžovat. My jsme se raději dívali na pohádky. Odpoledne jsme se dívali z okna na zasněžené město a všichni jsme se těšili na Ježíška. Pod stromkem jsem našla hodně dárků. Největší radost mám z dotykového mobilu, dráhy na fazole a hry Aktivity. Zítra jedeme domů, navštívíme babičku Vlaďku, Kamču, tetu Báru a strýce Filipa. I u nich určitě najdu hodně krásných dárků.

Alex SivákByl jsem moc rád, že jsem od Ježíška dostal PSP a dvě hry, batoh Puma, ale opravdu velkou radost jsem měl z fotbalového míče. Pochutnával jsem si na dobrotách, chodily k nám návštěvy a většinou jsem se díval na pohádky.

Hynek Šebek22.12.Jeli jsme pro maminku do porodnice a přivezli jsme si ji i brášku Jáchyma domů.30.12.Jeli jsme s bráchou a tatínkem do Muzea hl. města Prahy na výstavu stavebnice Merkur. Viděli jsme zde také velký papírový model Prahy. Před 170 lety ho vyrobil pan Langweil.

Kuba Vajrauch24.12.Dnes nesnídám, chtěl bych vidět zlaté prasátko. Odpoledne zpívání na náměstí. K večeři kapr a salát. Hurá Ježíšek! Dostal jsem Lego, vzduchovku, Aktivity….Měl jsem radost. Spali jsme v Klecanech u babičky a dědy. 27.12.Výlet do Technického muzea. Tam se mi nejvíc líbilo auto Jaguar.

Karinka Kunftová22.12.Od 10 hodin jsem byla na výtvarce až do sedmi hodin. Dělala jsem tam linoryt a jedna holka si tam uřízla prst a málem omdlela.28.12.Dopoledne jsem si hrála a koukala na pohádky. Odpoledne jsme byli u Šedivých a hráli jsme a zpívali koledy. Já jsem hrála na flétnu, máma na flétnu a klarinet, na klavír Vojta, Emma na housle, Petr na basu, Dominik na housle, Hanka na flétnu, malé děti cinkaly, Pavel na kytaru. Byl to takový sousedský orchestr.29.12.Hned ráno, když jsme se nasnídali, sbalili věci do auta a jeli jsme na Slovensko za mojí sestřenicí Terezkou. Je to 700 kilometrů, takže jsme jeli celý den30.12.Dopoledne jsem si hrála s Terezkou. Odpoledne jsme jeli do Prešova, kde jsme slavili 50. narozeniny mojí tety Valiky. Oslava byla pro ní tak velkým překvapením, že z toho až brečela.

Emma Šedivá23.12.Dopoledne jsem myla sporák, vyndala nádobí z myčky a dělala pizzu. Odpoledne jsem se dívala na pohádky a dělala bramborový salát. Večer jsem zdobila perníčky a dívala se na zvířata.26.12.Dopoledne jsem dělala náramek a navlékala korálky. Odpoledne jsme byli na procházce na Staroměstském náměstí a na Prašné věži. Večer jsme hráli Dominion.

Markétka Březinová24.12.Ráno jsem se dívala na pohádky a hrála si s Tomáškem. Moc jsem se těšila na večer. Odpoledne maminka připravovala večeři a já jsem pomohla prostřít stůl. Po večeři jsme šli ke stromečku, kam nám dal Ježíšek dárky. Měla jsem z dárků radost.31.12.Večer k nám přišla Anikó a můj kamarád Honzík a jeho rodiče. Anikó také přišla s rodiči a Dominikem. Všichni jsme si hráli a čekali na půlnoc. Tátové pouštěli rachejtličky. O půlnoci jsme si ťukli s rodiči. Pak jsme se dívali na krásný ohňostroj.

Adrianka Morenová24.12.Dopoledne jsme stavěli betlém. Celý den jsem držela půst, abych viděla zlaté prasátko. A opravdu jsem viděla zlaté prasátko! Po večeři zazvonil stromeček a pod stromečkem se objevily dárky. Všichni jsme z nich měli radost.25.12. Dopoledne jsme šli na procházku. Potom jsme se celá rodina sešli u babičky na obědě. K obědu se nás sešlo sedmnáct. Pak jsme šli do divadla O Zlatovlásce.

Kryštof Holan24.12.Na Štědrý den ráno jsme koukali na pohádky a po obědě také. Večer přišel Ježíšek a přinesl dárky. Já jsem dostal Lego, golfové hole, petardy, dýmovnice a knihu Staré pověsti české.26.12.Jeli jsme za babičkou a po cestě jsme si zahráli golf.

Anikó Škrétová24.12.Ráno jsme s bráchou vstali brzy. Nemohli jsme se dočkat Ježíška. Dopoledne jsme sledovali pohádky v televizi. V podvečer přijeli můj strejda Attila a děda. Táta usmažil řízky a společně jsme povečeřeli u vánočního stolu. Pouštíme si koledy. Pak jdeme všichni nahoru, abychom společně vyčkali Ježíškova zazvonění. Řítíme se s bráchou dolů. Pod stromečkem jsme našli spoustu dárků. Celý večer jsme si s nimi hráli a povídali si. 27.12.Jeli jsme do Prahy. Na Václavském náměstí jsme zapálili svíčky našemu bývalému prezidentovi. Potom jsme šli na oběd do Novoměstského pivovaru. Po obědě jsme se vydali na procházku Prahou. Navštívili jsme kostel U Kříže a kostel Svatého Mikuláše. Podívali jsme se na vánoční trhy, na orloj a na živá zvířátka na Staroměstském náměstí. Když jsme byli unavení, šli jsme do kina na Kocour v botách.

Zuzka Dudová22.12.Dnes jsem byla na Staroměstském náměstí. Viděli jsme rozsvícený stromeček, pak jsme si koupili trdlo, šli do dílničky, viděli orloj a koupili babičce dárek. Když jsme došli domů bolely mě nohy.Vtip: Šla babička do lesa a potkala tam vlka a vlk jí řekl:“Ahoj vnučko.“24.12.Dnes je Štědrý den. Chtěla jsem vidět zlaté prasátko, omylem jsem snědla kousek čokolády. A tak jsem neviděla nic. Byla jsem z toho smutná. Večer zazvonil Ježíšek, a potom jsme šli rozbalovat dárky a bylo nám dobře.Hádanka: Je to zelený, žije to tři metry pod zemí a žere to kameny. Co je to? (kamenožrout zelený)

Vojta Kučera24.12.Byli jsme zpívat koledy na náměstí. Přijel k nám děda Šusta a přivezl nám dárky od Ježíška. Navečer zajel taťka pro mojí prababičku. Po večeři přišel Ježíšek a přinesl nám dárky. Dostal jsem lego, dalekohled, hry, brouka bojovníka.29.12.Byli jsme s babičkou v Praze. Nejdřív v muzeu betlémů, pak jsme jeli lodí po Vltavě a navečer jsme byli na Staroměstském náměstí.

Agátka Kobedová31.12.Je Silvestr! Bolely mě záda. Nešla jsem lyžovat. Celý den jsem si hrála s kamarádkami různé stolní hry a koukaly jsme se na filmy. Směla jsem zůstat dlouho vzhůru a připít si limonádou k Novému roku. 1.1.Poslední lyžování bylo prima. Všichni dlouho spali a sjezdovky byly prázdné. Také znovu vyšlo sluníčko. Škoda, že zítra odjíždíme. Celé odpoledne balení a večer brzo spát! Zítra nás čeká dlouhá cesta domů.

Hynek Šebek

Vojta Kučera

E-letter

Pokud chcete dostávat pravidelně novinky z MÚ Klecany a ZS a MS Klecany, zadejte výše Vaší e-mailovou adresu.